​Det her online-kursus er for dig, der ​​længes efter mere indre ro og styrke

  • Vil forstå hvorfor medfølelse er måske dén vigtigste egenskab du kan træne, hvis du vil ha’ mere indre ro og styrke ​
  • Længes efter at være helt ok med den du er på godt og ondt, og at kunne tage vare på dig selv når livet, chefen, børnene eller hverdagen udfordrer
  • Er træt af at lede efter den eneste rigtige vej til at håndtere alting, og parat til at få et fundament af ro og styrke til at stå midt i hverdagens kaos
  • Savner en grundig, hjertelig og nede på jorden forklaring på de vigtigste begreber i Compassion-tilgange
  • Vil vide helt præcis hvordan du bruger venlighed og medfølelse til at få mere indre ro og styrke
Insert Video

​​Forløbet er skabt til dig, der:

st

  • ​Står midt i udfordringer eller ændringer i hverdagen
  • Gerne vil have klare og brugbare forklaringer på ​ hvordan medfølelse, venlighed og accept kan ændre din tilgang til dig selv når du er udfordret
  • Har brug for at mindske stress og udkørthed​ og genfinde handlekraft og energi
  • Dig der allerede kender til emnet men bare vil ha det serveret på en klar og tilgængelig måde
  • Dig der selv aktivt bruger venlighed og medfølelse i hverdagen (måske i dit arbejde med andre mennesker) – og vil have et bedre fundament ​til at passe på dig selv
  • Dig der lærer bedst ved at lytte og reflektere i eget tempo

Hvad har medfølelse med styrke og indre ro at gøre?

​Alt. Indre styrke og indre ro er ikke statiske tilstande, som vi kan være i 100 % af tiden. Begge dele er afhængige af hvordan vi relaterer til det vi skal tackle hver dag.

Indre styrke og ro kommer ikke af en rolig hverdag, men af en høj grad af psykisk fleksibilitet. M​odstandskraft handler ikke om at kunne stå imod alting, men snarere om at genfinde ligevægten igen og igen. Og igen.

At have indre styrke, er som et græsstrå i sommeren – det strutter og vokser når det kan, men lægger sig gerne ned når vinden blæser eller regnen pisker. Uden ​at tage det personligt.

Forskningen peger på klare sammenhænge ​- faktisk er evnen til medfølelse udråbt som måske dén vigtigste faktor ift. al psykisk sundhed. Overhovedet.


Hvad går det med medfølelse ud på?

​Medfølelse defineres på samme vis, om det er overfor andre eller overfor os selv. Det indeholder tre elementer: evnen til ​opmærksomhed på hvad der helt reelt sker, intensionen om at møde dig selv eller den anden med støtte​, og perspektivet af at det der er svært er et menneskeligt vilkår​.

Medfølelse er en naturlig reaktion, når andre vi kender og holder af, har det svært. Men det er sjældent vores første respons nr vi selv, når vi oplever noget svært. Det er sværere overfor os selv – af en lang række årsager, som vi ser på i kurset – men til gengæld er det et af de mest afgørende elementer i al psykisk og følelsesmæssig sundhed.


​Det her er medfølelse ikke:

​Det er ikke selvcentreret. Du får faktisk øget empati for andre, jo bedre du bliver til medfølelse, fordi du bliver bedre til at perspektivere hvad du og andre oplever.

​Du bliver ikke svag eller kommer til at mangle motivation. Tværtimod! Lad mig vise dig hvordan.

Du bliver langtfra doven. Du bliver bedre til at holde skruen i vandet og fokus på det langsigtede mål.


​Du får

  • ​Konkrete brugbare redskaber og indsigter, så du kan genfinde indre styrke og ro
  • Klarhed over hvor stor en del af alt det du (mske) tror kun er dig og dine mangler, faktisk handler om det at være menneske. Vi har alle dybe mønstre, dybe længsler, dybe ønsker.
  • Meget konkrete måder at bruge medfølelse på, i de situationer​ hvor du ikke kan finde ​hverken er indre styrke eller ro
  • Konkret tale om hvad accept ikke er, og hvordan du kan bruge accept til mere lethed og mere jordforbindelse.
  • ​ Evne til at tage vare på dig selv midt i kaos. Først når du kan det, kan du finde ro og styrke indeni
  • Alle hovedpointerne fra det fulde Mindful Self-Compassion -kursus.
  • Mere end 6 timers inspiration, reflektionsøvelser, uformelle øvelser du kan bruge alle steder, guidede meditationer og bonus materiale

Det her får du adgang til, i

'Find indre indre styrke med compassion-strategier':

1

Module 1: ​Hvad er medfølelse, og hvad er det ikke

​​ Du får en klar genkendelig forståelse af hvad medfølelse egentlig er, både når vi viser det til andre eller os selv. Og du ved efter dette modul præcis hvorfor det er al din tid værd at træne medfølelse. Vi ser også på hvad er medfølelse ikke er – de 5 største misforståelser der kan hindre dig i at træne det på den rigtige måde. Samt du får mine bedste tips til at få mest ud af audiokurset.

2

Module 2: ​Indre styrke - hvad og hvordan

​​​Hvorfor er det nu vigtigt at træne evnen til medfølelse? Vi ser på hvad forskningen (der eksploderer disse år) peger på, hvordan vi kan forklare rent fysiologisk at det virker, samt laver øvelser hvor du med det samme kan mærke at det virker. Vi kigger også på forskellen mellem selvværd og Self-Compassion. Du får de to vigtigste øvelser som jeg selv bruger hver eneste dag.

3

Module 3: ​Klar besked om begreber og proces

​​De vigtigste begreber definerer jeg for dig så både dit hoved og din krop ved hvad vi taler om. Vi ser på  mindfulness, medfølelse, Self-Compassion, venlighed, modstand, hvorfor tankerne flyver rundt når vi bliver stille, og hvordan det kan være at medfølelse både kan aktivere og hele gammel følelsesmæssig smerte. Samt hvad du kan forvente af overraskelser når du bruger compassion-strategier, og hvordan du skal tackle overraskelserne.

4

Module 4: ​Loving Kindness

​​Loving Kindness er en af de ældste meditationsformer. Jeg guider dig til at forstå dybden og intensionen i den, og giver ideer til at lave din helt egen udgave som kan bruges på når du mediterer og når du bare er udkørt.

​5

Module 5: ​Selvkritik og de indre stemmer

​​​Selvkritik og modsætningen: vores indre medfølende stemme. Klar tale om hvorfor vi alle (!) er selvkritiske, hvad du kan gøre og hvad du ikke skal gøre for at mindske den. Hvordan du motiverer dig selv med medfølelse. Og jo, det kan man, og det er mere effektivt end at motivere med kritik!

​6

Module 6: ​Håndter svære følelser

​​De svære følelser får du her billeder på, så de for altid vil være lettere at håndtere. Og hvorfor accept er vigtigt at kende til, og hvorfor det er alt andet end at være ok med det der skete. Samt de konkrete trin som al accept går igennem (med mindre det kun foregår i dit hoved, hvilket alligevel aldrig er en accept man finder ro i)

​7

Module 7: ​Empatisk smerte i relationer

​​Empati, udkørthed og omsorgstræthed. Der er ikke meget der kan dræne os som andre mennesker. Her får du forklaringen på hvorfor det sker, den overaskende nuance i empati du ikke kender, samt øvelsen der a-l-t-i-d vækker glæde hvis du har en relation (på arbejde eller privat) der dræner dig.

​8

Module 8: ​Vrede i relationer

​​Når relationer til andre er svære fordi vi mister eller mangler den nærhed eller støtte vi længtes efter. Jeg viser dig hvordan du ser nedenunder vreden, forurettetheden og bitterheden, og finder det som egentlig er på spil for dig

​9

Module 9: ​Anerkend dig selv på den sunde måde

​​Anerkendelse af os selv er en diciplin for sig. Her får du forståelsen af hvorfor det kan være svært, eller blive et forsøg på at forskønne noget vi ikke har lyst til at se. Og selvfølgelig hvordan du gør det, så du anerkender og respekterer dig selv samtidig med at have lettere ved at anerkende og respektere andre.

​Få adgang til 'Find indre styrke med compassion strategier' nu

Vil du kombinere online kurset med individuelle sessioner?

​Du kan vælge 'Individuelle sessioner startpakke' med 3 individuelle sessioner ud over online kurset
 eller
 'Individuelle sessioner udvidet pakke' med 8 individuelle sessioner ud over online kurset