1. Hvilken mening du tillægger dine fejl, dine skuffelser og dine udfordringer er afgørende. Set i lyset af at det er menneskeligt at fejle, kan du møde skuffelser og få udfordringer uden helt så meget selvkritikken. Det handler jo ikke kun om at det er svært, men også om at du blot er et menneske som alle os andre
  1. Rum dine uperfektheder. Du deler dem med alle mennesker på jorden.
  1. Accepter at ingen af os har kontrol over alt. Slet ikke over hvilken vej livet tager os.
  1. Overvej hvad du har til fælles med alle andre mennesker. Din sårbarhed. Dit ønske om glæde. Din længsel efter ro og fred.
  1. Husk hvordan du behandler en af dine venner, når han/hun laver fejl eller møder skuffelser. Prøv at giv dig selv samme støtte
  1. Lær at tackle dine følelser, så de ikke styrer dig. Når det er svære følelser du oplever, så få noget hjælp til at tackle dem. De er ikke dig og du skal ikke lade dit liv styres af ustyrlige følelser.
  1. Lav noget der giver dig et frirum og mere energi, eller noget der hjælper dig til at finde tillid til livet igen. Mal. Dans. Hop. Hyg. Spis popcorn. Whatever du har brug for lige nu.
  1. Tag imod støtte og kærlighed fra andre. Tag det ind. Lad det lande i dig. Lad det fylde dig op.
  1. Husk på at alt forandrer sig. Lad dig blive rørt og forandret mens livet flyder igennem dig. Vi er her ikke for at modstå alting, eller uberørte kunne fastholde ethvert ydre mål. Du er den der oplever, den der observerer at du oplever og den der bliver forandret af det du oplever. På én og samme gang.

 

Vil du lære hvordan du gør, så check mine audio og online-kurser: http://nordic-compassion.dk/selvkritik/
Find indre styrke i medfølelse og venlighed med Mindful Self Compassion

selvkritik

Online shop