Her kan du teste dit niveau af Self-Compassion

Testen er gratis og anonym. Resultatet kan du se så snart du er færdig med at svare på spørgsmålene.

Der er 26 udsagn, som du skal svare på med et af følgende muligheder:
Næsten aldrig – Ind imellem – Jævnligt – Ret ofte – Næsten altid

I samme øjeblik du trykker et svar, kommer næste spørgsmål frem!

Jeg har tendens til at misbillige eller dømme mine egne fejl og mangler

Når jeg føler mig nedtrykt fokuserer jeg let på alt det der er forkert

Når noget ikke lykkes for mig, ved jeg at udfordringer er en del af hverdagen for alle

Når jeg tænker på mine egne fejl og mangler, føler jeg mig anderledes end (eller afskåret fra) resten af verden

Jeg prøver på at være kærlig overfor mig selv, når jeg oplever følelsesmæssig smerte

Jeg bliver let opslugt af utilstrækkelighedsfølelse når jeg fejler i noget der er vigtigt for mig

Når jeg er i kulkælderen, minder jeg mig selv om, at der er mange andre mennesker i verden, der har det på samme måde

Når jeg oplever store udfordringer, bliver jeg let hård ved mig selv

Når jeg bliver oprevet, prøver jeg at holde fast i en følelsesmæssig balance

Når jeg føler mig utilstrækkelig på et område i mit liv, minder jeg mig selv om, at de fleste oplever følelsen af utilstrækkelighed

Jeg er utålmodig og tolererer dårligt de dele af min personlighed, som jeg ikke bryder mig om

Når jeg har en særlig svær periode, giver jeg mig selv den støtte og ømhed jeg har brug for

Når jeg er nedtrykt, har jeg tendens til at tro, at de fleste mennesker har det lettere end mig

Jeg prøver at se situationen fra flere sider, når der sker noget, der er følelsesmæssigt svært for mig

Jeg prøver at se mine fejl og nederlag som en almindelig menneskelig tilstand

Når jeg lægger mærke til de dele af mig selv som jeg ikke bryder mig om, er jeg hård ved mig selv

Når jeg fejler i noget der er vigtigt for mig, husker jeg at se det i et større perspektiv

Når jeg virkelig kæmper, har jeg tendens til at tro, at andre har det lettere end mig

Jeg er venlig overfor mig selv, når jeg har det svært

Når jeg bliver oprevet, bliver jeg let styret af mine følelser

Jeg kan være lidt kold og hård overfor mig selv, når jeg oplever svære følelser

Når jeg er nedtrykt, prøver jeg at møde mine følelser med nysgerrighed og åbenhed

Jeg er god til at tolerere mine egne fejl og utilstrækkeligheder

Når jeg oplever noget smertefuldt, har jeg let ved at få situationen blæst helt ud af proportioner

Når jeg fejler eller oplever nederlag i noget der er vigtigt for mig, får det mig let til at føle mig alene

Jeg prøver at være forstående og tålmodig overfor de dele af min personlighed som jeg ikke bryder mig om

Det er denne test, som bruges i forskningsundersøgelser til at måle udviklingen i evnen til self-compassion.

Det er en god ide at tage testen igen om et par måneder, så har du lidt at sammenligne med. Man forbedrer hurtigt sin score!