Mindful Self-Compassion kurset er udviklet i samarbejde med den nyeste forskning

Det betyder at vi ved hvad der virker og hvorfor det virker.
At forløbet er gennemprøvet og justeret til størst mulig udbytte for dig.
Din tryghed for indsigter og øvelser der faktisk har en effekt!

Klare resultater der går igen i undersøgelserne:

  • Mindskelse af stress, angst, depression
  • Markant flere positive følelser som glæde, livstilfredshed, overskud, optimisme, selvværd, nysgerrighed, kreativitet, visdom, handlekraft.
  • Bedre relationer og lettere ved at håndtere svære relationer og omsorgstræthed, lettere ved at skabe støttende og nære relationer
  • Effektive coping strategier ved kroniske smerter, skilsmisse, oplevelse af fiasko
  • Færre bekymringer, mindre perfektionisme, skam, angst for at fejle,
  • Øget taknemmelighed, empati for andre, lettere ved at tilgive

 

 

Forskningen i MSC programmet og specifikt i medfølelse

…er enormt omfattende allerede. Hovedparten af den, er lavet på det 8 ugers Mindful Self-Compassion(MSC) program der er udviklet af Kristin Neff og Christopher Germer.

Selv-medfølelse er hjertet i mindfulnes. Det er en mere direkte tilgang til at håndtere følelser, og mere “aktivt” end mindfulnes, idet man direkte forholder sig til alle følelser med venlighed, omsorg og medfølelse.

Det er i høj grad en tilgang og en lang række metoder der styrker og opbygger ressourcer til at håndtere forandringer, følelsesmæssig smerte og alle de udfordringer et menneskeliv uværgeligt giver.

skaermbillede-2016-12-16-kl-10-13-25